חלק שני לחופשה המשפחתית שלנו

by - יוני 07, 2019

במקום בו נפשנו היו עוד משפחות ישראליות. 
גם הם בחרו להנות מחופשה משפחתית כמונו, ואכן רוב המשפחות הישראליות התנהגו בכבוד למקום וגילו התחשבות בשאר האורחים.

חוץ מקבוצה אחת גדולה, חברים ובני משפחה, שגרמו לביחד המשפחתי שלנו להפוך לביחד לאומי. 

אחרי ארוחת הבוקר פניתי לחפש מיטת שיזוף שנמצאת על החוף מול החדר שלי אלא שלא מצאתי אף מיטת שיזוף פנויה. על כל המיטות הונחו חפצים ונראה שמישהו עשה פה עבודה טובה. 

אחרי מספר דקות הגיעה קבוצה של כעשרים בני משפחה וחברים שהתיישבה על כסאות הנוח שאותם מישהו דאג לשמור להם.

זאת הייתה השתלטות מוחלטת על כל הכסאות לאורך כל השבוע בו שהינו במקום, ואיך אחד מהדודים שם אמר? ״במקום לקנות לי דירה בפריז או בלונדון, אני מגיע לכאן כל שנה לאותו מקום, וכאילו קניתי לי את הוילה הזאת כמקום הנופש שלי!״

אם הוא קנה את הבעלות על המקום, אז זה שלו והוא מתנהג בהתאם.

אז כל שאר הנופשים בסביבתם אמורים לנדוד ולחפש כסאות במקומות מרוחקים יותר. תופעה זו חזרה על עצמה בכל יום במשך כל השבוע.

איך היה אפשר לנהוג אחרת אם קצת התחשבות באחרים? להשאיר כסאות לשאר האורחים שנמצאים פיזית בדיוק בקרבתך, ואם אתם רוצים להיות ביחד, אז לא לוקחים גם כסא לכל ילד, אפשר רק למבוגרים, ולחלוק עם הילדים שבכלל לא זקוקים לכסאות כי הם כל הזמן בתנועה בחוף.

הרגשנו בבית. את הקבוצה הזו של כעשרים איש גם שומעים ורואים, הם נחמדים וכיף להם הביחד.
עד כדי כך שכשהם רוצים לשמוע מוסיקה, הם משתפים את כל הנופשים בשמחה, וכולם מאזינים בעל כורחם למוסיקת עולם לשירים של אייל גולן ועומר אדם למשך שעות. 

ואני, שאוהבת גם את המוסיקה המזרחית ואין לי שום דבר נגד, רק מרגישה לא נוח עם העובדה שהמוסיקה משתלטת לה על המקום, וההולנדים, האיטלקיים והאנגלים שבאו לנוח בשקט המדהים הזה, נאלצים לשמוע מוסיקה כי לקבוצת ישראלים בא לעשות שמח ״וכי זאת מוסיקה שכולם מתים עליה בכל העולם״, לפי דברי אחד מהאבות שהסביר לבן שלו.

אני מודעת לכך שבשני הפוסטים האלו על החופשה שלנו התייחסתי לשני נושאים, אבל רק בגלל שכך היו פני הדברים בחופשה הזאת, החופשה המשפחתית שחברה לחופשה הלאומית.

אני אוהבת חופשות משפחתיות, ואין לי בעיה לפגוש ישראלים שיודעים גם לעשות שמח, ויודעים להיות ביחד ולדאוג לצרכים אחד של השני.

ויחד עם זאת, אנחנו חייבים ללמוד לסגל לעצמנו את ראיית האחר במקום בו אנחנו נמצאים, ולגלות התחשבות והבנה באחרים שנמצאים יחד איתנו במרחב הפומבי.

You May Also Like

0 תגובות